keliru.

Posted by . | Posted in , ,

saya akan menulis dengan sangat panjang.sila bersabar untuk membaca.sebelum itu,al fatihah buat keluarga tuan khairil azreen dan apit,kerana pemergian ayah tersayang pada pagi semalam.moga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan kekasih Allah.amin.buat khai,tolong saya dan kawan kawan saya.tolong kami dengan menjadi kuat.macam yang saya cakap kan,saya mahu jumpa dan bagi seluruh semangat dan kekuatan yang saya ada untuk kamu,harungi semua ini.please stay stronger.for your mom,siblings,friends and for your life.do us this favour.semalam saya masuk hospital lagi.again.lagi.kerana sebab yang sama.gastrik dan degil serta mahu meyusahkan orang serta sebab tak munasabah iaitu mahu bermanja.saya sayang kalian okay.doktor menyatakan kondisi saya adalah stabil.cuma gastrik biasa dan stress.lega sebab tiada sakit lain.cuma sampai sekarang saya masih lagi keliru sedikit.soalnya dengan soalan jururawat semalam iaitu kenapa kamu pengsan tak sedar-sedar?jangan gelak dulu.ianya benar kerana mata sahaja yang terbuka tapi tak sedar.kasih buat kawan yang tolong lapkan air mata.kasih buat kawan yang sentiasa risaukan saya.kasih buat kawan yang tolong bagi nafas mulut ke mulut.sudah tak begitu suci saya.kasih buat kawan yang sanggup buat apa sahaja untuk saya.kasih untuk segalanya dan saya terharu kerana saya sayang kalian semua.saya belum mahu mati lagi untuk menikmati kasih anda semua.there is time when strangers become family and family become strangers.saya hargai ini.
saya masih ingin menulis.sebab sudah lama saya tak menulis.maka saya mahu luahkan perasaan saya disini.pathetic ya.saya tiada soulmate untuk berkongsi rasa.hanya pada buku ini saya meluah rasa.jelik dan benci membaca tulisan saya.sila tinggalkan laman ini sekarang.saya tak pernah bayar anda untuk membaca.juga tiada memaksa anda bukan.sudah.merepek apa ini.maaf.saya keliru.perasaan yang saya alami sekarang selain sakit gastrik serta keliru melampau,banyak lagi perasaan lain.sedih.kecewa.rindu.marah.geram.ini semua boleh buatkan saya stress lagi.persoalan demi persoalan saya mahu tanyakan pada mereka-mereka yang hadir dalam bayang mimpi malam saya namun tak terluah kerana saya belum punya kesempatan pada realitinya untuk berjumpa mereka.

1."kenapa perlu ada dusta jika benar sayang?"
2."kenapa perlu ada pembohongan dalam perhubungan?"
3."kenapa perlu pura pura ikhlas?"
4."kenapa perlu tipu jika mahu menyayangi?"
5."kenapa erti jujur langsung tiada makna?"
6."kenapa perlu jadi orang lain?"
7."kenapa tak ikhlas dengan saya?"
8."kenapa nak lukakan saya?"
9."kenapa tak mahu faham yang saya sentiasa mahu ikhlas?"
10."kenapa mesti ini yang berlaku terhadap saya?"

ini sepuluh soalan.yang mungkin buatkan saya stress.saya tak tahu bila semua soalan ini akan ada jawapannya.mungkin juga tiada jawapannya kerana lumrah manusia bukankah begitu?saya tidak akan mengalah untuk tunggu jawapan ini.saya tahu dan sedar setiap apa yang berlaku ada sebab dan hikmahnya.saya tuggu untuk itu.saya tunggu.dan buat kawan-kawan saya yang membantu saya bernafas sehingga ke saat ini,saya terima kasih sangat sangat untuk anda semua.anda semua pemangkin jiwa raga saya,anda semua kehidupan saya.tiada kata mampu gambarkan yang betapa saya sangat sayangkan anda semua.jadi tolong jangan tanya saya samada saya sayangkan anda atau tak kerana sehingga ke saat ini saya masih fikirkan apakah jumlah kuantiti yang sesuai untuk gambarkan sayang saya.terima kasih anda semua kerana ikhlas sayang saya dan saya sayang anda semua.untuk ikhlas anda semua,saya minta Allah yang bagi ganjaran.untuk abang im,maaf bro.bukan sengaja mahu terlantar di hospital saat kau di gunung santubong dan kau tak mampu turun gunung dengan cepat serta berkejar ke ipoh,aku sudah terlalu pasrah dengan sakit itu.jangan risau.aku tak beritahu mummy.like she care if she know ha?kau saja yang tahu.dan saya rasa sangat bahagia sekarang kerana semua orang mahu belanja saya makan.kan?saya cinta anda semua sepenuh jiwa raga saya dengan ikhlas.

Comments (6)

apapun, sayang ko jiha..jaga diri dan kesihatan ko elok2..keep it strong gurl..chayok2!! :)

huu..syg ko jiha..jge dri tw..utama kn mkn tuu..n jgn t'lmpau stress k..:)

jiha, maaf ye. aku tahu aku salah. aku tahu aku x ikhlas. x jujur. semua la. aku harap kita trus berkwan. maaf skali agy. hm

demi jiha aku sggup wat ape saje..
x kira menjerit skalipon..
biar sampai ats bumbong keta...
aku rela lakukan..
heheheh..
sory jiha..
madi bergurau...
papepon mkan ubat slalu and take care..

naz:yeah.go2.be strong.jgn tmbh awek bnyk sgt.

hunny:yer makcik,saya jaga makan.xnak kene belasah la pasni.

kiki:owh syg.komen anda tak relevan pada masa ini dan ditolak mahkamah.dush!dush!kita kan kawan.zaman batu mana kita da x berkawan?merepek saja.

madi:tq madi sebab gila tuk aku.sumpah terharu la.

walaupun aku bukan siapa2 utk berkata2 tp..
aku mau kamu tau...
cukuplah aku rasai kehilangan sekali ini saja...
cukup untuk aku bertahan dgn segala mcm dugaan ini..
& aku tau kamu lebih tabah dr apa yg aku sangka, mgkin dugaan kamu lebih hebat tp.. berjanji la kwn...
xperlulah begitu lg...
ehm....
semuga yg terbaik dan sejahtera selalu bersama kamu...