terkenang

Posted by . | Posted in

last updated untuk blog ini dalam 2-3 tahun lepas.lama.besar jarak dan ruang waktu.macam-macam sudah jadi.macam-macam telah rasa.bak kata tegar ; aku yang dulu bukanlan yang sekarang . saya sudah kehilangan jiwa.patah hati.pendek rasa tentang menulis.dulu cita cita separuh jadi adalah untuk mejadi penulis.tapi sekarang bakat menulis tiada lagi.itu yang dibiar saja blog ini.masih panjang umurnya.

assalamualaikum ,
saya menulis semula disebabkan terlampau banyak benda berlaku dan tidak boleh untuk ditampung motherboard otak saya lagi.saya kena menulis.supaya saya tak rosak.banyak benda berlaku mengubah diri saya.memberi rupa baru pada pemikiran saya.memberi cara baru pada hidup saya.memberi ruang baru kepada saya.saya sudah berpindah ke kelantan selepas hampir empat tahun saya bekerja di kl.kl tempat saya membesar dan mengenal dunia.dunia sementara.saya tinggalkan kawan- kawan, saya tinggalkan kenangan, saya lepaskan memori dan pergi ke kelantan untuk mulakan hidup baru.disini saya belajar sisi baru erti hidup.dimensi lain tentang manusia.manusia yang jiwa rapuh.jiwa kecil.pada mulanya susah untuk menerima segalanya.360 darjah hidup saya berputar.semua benda seolah olah menentang saya di tempat baru.tapi kawan saya pernah cakap yang saya ini macam iguana.ability to change based on surrounding.saya telan kata kata dia dan saya cuba untuk hidup di sini.alhamdulillah, kata kata itu tidak terluah semula and disini saya sekarang.hampir empat bulan dan masih bertahan.di sini segalanya berbeza.baik orangnya mahupun tempatnya.jikalau saya pernah jumpa 10 perangai berbeza di kl, disini perangai berbeza adalah sekitar 100.besar nisbah untuk pekan kecil seperti ini.tapi semua itu tak dapat dibandingkan dengan suasana pagi yang sangat cantik, berkabus dan sejuk.tambah pula dekat dengan kakak.mummy pun tak risau.ini antara sebab kenapa saya tidak bungkus kain baju pindah semula ke kl walau keadaan begitu menyeksa disini.disini saya seperti temui jiwa keras saya.jiwa masa zaman remaja.bezanya cuma akal sudah dewasa.tapi sebenarnya sebab utama saya berpindah ke sini adalah untuk mencari hidup.di tempat baru lebih mudah untuk mulakan hidup tanpa ada sesiapa menghukum atas kesalahan lampau.walau Allah yang memegang jiwa jiwa mereka, setidaknya ada usaha dari saya bukan?






-yang kembali menulis sambil tunggu orang pasang cctv

Comments (0)