tabah wahai sekeping hati

Posted by . | Posted in

buat kawanku yang jauh di utara sana,
tabahkan hati kamu.gagahkan jiwa kamu.kukuhkan pegangan kamu.sepertimana yang kamu minta aku tolong kamu,aku sentiasa menolong kamu dan menyokong kamu.sentiasa berada di sisi kamu dengan janji yang kamu akan tolong diri kamu sendiri okay?janji kamu akan aku pegang.sentiasa kuat lawan sakit itu.sentiasa cuba untuk fikir positif.sakit itu adalah ujian.sakit itu menguji semangat ketabahan kamu.kalaulah aku tahu di mana kamu berada sekarang,sumpah aku mahu ke sana dan berada di sana.sekurang-kurangnya dengan lawak bodoh aku dan kamu panggil aku bodoh berupaya hilangkan sedikit sakit kamu.aku tak kisah.untuk kamu teman.sentiasa sayang diri kamu seadanya kerana jangan fikir kami tak sayang kamu.kami sayang kamu.tolong hidup kuat untuk ibu.tolong hidup kuat untuk darwisy.tolong hidup kuat untuk kakak dan adik.tolong hidup kuat untuk kawan-kawan.aku tahu kamu pelajar pintar.jangan jadikan alasan sakit untuk kamu berhenti.kamu lebih kuat dari apa yang aku tahu.tolong aku untuk aku tolong kamu.tolong aku dengan cuba untuk kuat dan tabah dan aku akan tolong kamu untuk tengok matahari esok pagi okay?janji dengan aku jangan menangis sebab sakit.Tuhan takkan tolong kamu kalau kamu tak nak jaga diri sendiri.janji dengan aku, kamu akan kuat,makan ubat.makan nasi.makan banyak.bagi cepat sihat.bagi cepat jumpa aku.jumpa ibu.jumpa darwisy.jumpa orang lain.orang lain yang masih sayang kamu okay?jaga diri ya.cepat sembuh,sentiasa kuat.aku sentiasa dengan kamu okay.menangis pada aku dan merintih pada Tuhan ya?jaga diri.aku sayang kamu.kami semua sayang kamu.

Comments (1)

kenapa hati ko takrifkan sekeping ye?
macam keropok aje hehe..

well jihah, I like what you write..it give me the breath that we should strong and make ourself strong..

well then jihah, be strong ok?
aku ni bile je nak kuat..kadang2 tak mampu nak hadapi sesuatu kenyataan huhu..